четвер, 1 лютого 2024 р.

ЧИТАЄМО ПРО ВІЙНУ. Юлія Матту «Біженка». Літературно-художнє видання

     Матту Юлія. Біженка: роман / Юлія Матту. – Харків, Відкриття; Київ, Поліпринт: 2023. – 100 с.

          Що робити, коли, прокинувшись від вибухів, ти розумієш, що почалася війна? Що краще: лишатися вдома в німому очікуванні чи хапати найнеобхідніше й тікати?.. Як зрозуміти, куди їхати, і де ти дійсно будеш у безпеці? Як наважитися лишити рідні стіни, коли відчуваєш, що вже ніколи не повернешся назад? Невідомі напрямки і безліч питань, на які немає відповіді. «Біженка» – історія одного переселення з Київщини в Італію. Історія жінки, двох дітей і однієї собаки.

          Книга Юлії Матту «Біженка» є у фонді Чернігівської обласної бібліотеки для дітей.

Юлія Матту, українська письменниця і журналістка, на початку повномасштабного вторгнення росії на територію України переїхала до Італії. Це не була запланована сімейна подорож, це була справжня евакуація. Не маючи планів куди їхати, Юлія вивозила своїх дітей і собаку з Київської області, спочатку на захід України, потім до Польщі і аж потім до Італії.

«Я звичайно ж люблю Італію, але я ніколи не планувала дістатись туди у такий страшний спосіб, в переповнених потягах, ночуючи де прийдеться і в стані постійної тривоги. Не за себе, лише за свою сім’ю», – згадує Юлія найнебезпечнішу поїздку в своєму житті.

Як і багато українців, виїхала в перший день повномасштабного вторгнення. Раніше я б ніколи на таке не наважилась, але 24 лютого діяла на автоматизмі. Я автоматично вийшла з дому після перших вибухів. Не знаю, як я вчинила б, якщо була б сама та 24 лютого мною керували суто материнські інстинкти, а страх невідомої дороги був не таким сильним, як страх лишитись у небезпеці.

Я почала писати книжку вже тоді, коли оселилась в Італії, мені хотілось все заново переосмислити, подивитись з боку на себе і на свої вчинки. Чи я була права, що залишила країну і не лишилась її захищати, як багато жінок. Але з часом все таки я зрозуміла, що вчинила правильно.

В Італії я заснувала волонтерську організацію, роблю все, що тільки можна, аби допомогти моїй країні звідси. Про синдром врятованого, от про що я хотіла написати. Це коли тобі погано в теплій Європі через те, що в твоїй країні щодня гинуть невинні люди. Про те, що можна бути патріотом, де б ти не був. Про те, що людська психіка має свій ліміт і треба прислухатись до себе і жаліти себе, адже ти мама дітей, які мають вирости достойними громадянами країни.

Я писала про Італію і її вклад в перемогу України, не про Італію, як державу в цілому, а про кожного свідомого італійця, який щомісяця віддає трохи грошей із своєї зарплатні і пенсії, щоб на фронті хлопці спробували панеттоне, щоб діти переселенців отримали солодощі, літні люди отримали гуманітарні набори, зараз в Україні дуже важко жити всім.

Моя історія одна з мільйонів, але, незважаючи на це, вона не втрачає своєї важливості і актуальності».

Уривок з книги

«24 лютого. Україна. Місто Біла Церква. О п’ятій ранку мене розбудили дуже голосні звуки вибухів, як наче десь запускають салют. Я дивилась у вікно здаля, бо було страшно підходити ближче. За вікном була глупа ніч. Лише кожні кілька хвилин лунали чи то постріли, чи то вибухи. Тепер я знала точно, що почалася війна.

Це була перша ніч, коли я лягла спати вдягнута, а зимові черевики поставила поруч, щоб недовго шукати».

Про авторку

Юлія Матту (справжнє ім'я Юлія Миколаївна Семиряд) – українська письменниця, журналістка, громадська діячка. Має в своєму доробку книжки «Жашківські равлики», «Багалія» (українською та англійською мовами), «Коли злітають літаки», «#39.11», «Біженка».

Народилася 26 липня 1979 року в селі Гоголів Броварського р-ну, Київської обл. Закінчила середню школу № 98 м. Києва. У 1996-2001 навчалася в Національній академії державної податкової служби (м. Ірпінь), отримала диплом за спеціальністю «правознавство». 2008-2011 року навчалася в Одеському регіональному інституті державного управління при президенті України, здобула освіту «Магістр державного управління». З 2004 по 2014 роки працювала на державній службі в галузі соціальної політики. З 2014 року вирішила піти з посади спеціаліста Мінсоцполітики і розпочати власну творчу і громадську діяльність.

Немає коментарів:

Дописати коментар

допис

ЧИТАЄМО ПРО ВІЙНУ. Лариса Сивопляс «Щоденник чернігівки (100 днів тривог та надій)»

     Сивопляс Лариса. Щоденник чернігівки (100 днів тривог та надій) – К., 2022, ТОВ «НВП “ Інтерсервіс ” », 136 с.           Лариса Сивоп...